17 Kasım 2011 Perşembe

GİZLİCE İNGİLİZCE

Dünya vatandaşı olmak... Herhangi bir yerin vatandaşı olmak için ilk başta o yerin dilini konuşmak gerekir. Dünyanın dili, bilimin dili, internetin dili İngilizce. İngilizcenin dünya dili olduğuna dair canlı bir örnek vereyim size: Fransa’da mastır yapan bir Çinli kız ile İsviçre’de doğup büyüyen bir Türk oğlan evlenmeye karar verirlerse nasıl iletişim kurarlar? Bizim kuzen ve nişanlısı Çinli kızımız İngilizce sayesinde iletişim kurabiliyorlar ve önümüzdeki yaz düğünümüz varJ
Avrupa ülkelerinde lisede İngilizce eğitime başlayan biri bile iki sene içerisinde aksansız ve akıcı İngilizce konuşur duruma geliyor. İki yıl dediğiniz süre mesleki eğitim süresidir. İlk doğduğunda nefes almak, emmek, –bezine bile olsa- tuvaletini yapmak dışında hiçbir şey bilmeyen canlı iki yılın sonunda kendini rahat ifade edebilir hale geliyor. Peki neden bizim ülkemizde daha anasınıfında İngilizceyi öğretme eğilimi ve telaşı var? Çünkü hepimiz görüyoruz ki belirli yaşta insanlar yıllarca uğraşıyorlar ve iki cümleyi peşpeşe kuramıyorlar. Peki bu neden? Çünkü İngilizce eğitimi bir ticaret. Ticarette devamlılık olursa kazanç olur. Bu devamlılığı sağlamak için insanların devamlı İngilizce öğrenmek için çaba harcaması gerekir.
Eren bir yaşındayken Amerika’ya gittik. Eşim işi için dönünce ben hem okula hem işe devam edebilmek için Eren’i yuvaya verdim. İlk “okul” deneyimiyle kendi başıma yüzleşmek zorunda kaldım yabancı diyarlarda. Döndüğümüzde Eren Türkçeyi zor konuşuyordu. İngilizcesini kaybetmesin diye özel okula verdik. Yabancı bir İngilizce öğretmeni olduğu halde oğlumun konuşma konusunda kendine güveni kaybolmaya başladı. “Sen biliyorsun, sus” demek yerine Eren’i sınıftaki diğer çocukları motive etmek için kullansaydı herkes için yararlı sonuçlar elde edebilirdi. Üstelik aklına gelmemiş olabilir diye bunu ona biz söyledik. Bir gün beni okula çağırttı. Sandım ki “Eren’in İngilizcesini geriletmemek, ilerletmek için neler yapmalıyız”ı konuşacağız. Yanılmışım. İngilizce öğretmeni Eren’in renkleri karıştırdığını, tam olarak bilemediğini anlatıyordu bana. Türkçelerini yeni öğrenmeye başladığı için olabileceğini söyledim ve çıktım okuldan.
Oğlum şu anda devlet okulunda okuyor.  4. Sınıfta ve haftada yalnızca üç saat İngilizce görüyorlar, öğretmenini de çok seviyor. 6. Sınıftan sonra her yaz yurtdışına İngilizce dil kampına göndermeyi planlıyorum. İki ay farklı ülkelerden insanlarla bir arada olacak, dili yerinde öğrenecek, aksansız konuşacak, vizyonu genişleyecek, kendine güveni daha da yükselecek. Dünya vatandaşı olacak. Üstelik bunun maliyeti özel okul maliyetini bulmayacak.
Kızım Selin’i ve yeni doğacak kızımı uzun yıllar yaşamak için Amerika’ya götürme şansım yok. Ama uzmanların söylediği gibi dil eğitim yaşı 3-6 madem ben de kızlar için şöyle bir plan yaptım: 3-6 yaş arası yalnızca İngilizce eğitim veren, hiç Türk öğretmen olmayan bir anaokuluna gitsinler. Sonra devlet okulunda ilköğretime başlasınlar. 6. Sınıftan sonra onlarda yaz tatillerinde yurtdışına dil kampına gitmeye başlasınlar.
Hepimizin kendimiz ve çocuklarımız için en doğru kararları verip tüm planlarımızı gerçekleştirmemizi diliyorumJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder